ALKISAH TENTANG LOBAK UNGU

Kalau sebut lobak je, orang semua dah tau khasiatnya untuk kesihatan mata. Even dari kecik lagi kita dah di ajar untuk kerap makan sayur kan especially sayur2 yang berkhasiat untuk kesihatan dalaman, contohnya dengan amalkan makan sayur lobak , insyallah kita mampu menjaga  kesihatan mata kita.

Tapi jaraaaaangggg sekali kita dengar ada lobak ungu ,kan?Mungkin kita pon tak perasan akan kewujudan lobak ungu? Actually, kalau anda semua nak tau, lobak ungu ni jauhhhh lebih berkhasiat daripada lobak yang biasa kita makan tu. Susah nak dapat , mesti kita pon dah  boleh agak khasiatnya jugak lebih luar biasa..

Untuk pengetahuan umum, disebabkan khasiatnya yang luar biasa itu,lobak ungu adalah merupakan salah satu antara 4 ramuan utama dalam produk VIVIX. 



inilah dia PURPLE CARROT atau lobak ungu
 
KELEBIHAN LOBAK UNGU ialah sebagai :

  • ANTIOKSIDA - lobak ungu ini bersifat lebih anti oksida berbanding carrot biasa. Anti oksida ini berfungsi untuk melindungi sel badan kita dari ‘berkarat’ yang seterusnya meleret kepada macam-macam penyakit.
  • ANTI RADANG -  lobak ungu ini mempunyai sifat anti-radang yang tinggi. Ini menjadikan ia sangat bagus untuk melawan arthritis atau sakit sendi
  • ANTI-CARCINOGEN - Sifat anti-carcinogen lobak ungu ini membantu mengurangkan risiko sakit kanser 
  • ANTIVIRAL, ANTI SEPTIC, & ANTI MICROBIAL - Lobak ungu ini sangat bagus untuk melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkit dan merebak seperti flu, campak, jangkitan dalaman seperti jangkitan salur kencing , mulut dan perut.
  • VITAMIN A - Dos Vitamin A yang tinggi di dalam purple carrot adalah sangat bagus untuk mengelak arteri tersumbat dan secara tidak langsung mengelak penyakit stroke. Purple carrot juga kaya dengan Vitamin B, C dan vitamin E , yang bagus untuk merendahkan bacaan kolesterol.
  • AKAR -  Akar lobak ungu ini telah lama digunakan untuk merawat masalah usus, masalah penghadaman, masalah tonsil dan sembelit.
  •  JUS LOBAK UNGU - Dalam kajian yang dibuat oleh Universiti Queensland, jus purple carrot didapati berkesan untuk merendahkan tekanan darah, menstabilkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis dan juga boleh membantu penyakit hati dan jantung.
' The more COLOR you consume, the more NUTRIENTS your body get and the HEALTHIER your body will be'

Walaupun rupanya kurang elok, agak gelap sedikit berbanding lobak biasa, tapi siapa tahu akan khasiatnya..

MANA NAK DAPAT LOBAK UNGU??



Anda tak perlu susah2 kan diri panjat gunung untuk nak dapatkan lobak ungu,sudah memadai bila anda mengamalkan tonik ajaib shaklee iaitu VIVIX kerana salah satu ramuan yang terdapat dalam vivix ialah lobak ungu.

Bukan itu sahaja, anda juga tak perlu susah2 untuk telan kerana dalam vivix ini didatangkan dalam bentuk cecair yang mudah dimakan. Rasanya juga cukup sedap dan mampu memberi impak yang berkesan kepada anda, insyallah.

Nak up sikit lah slogan VIVIX ni, 

''TO FEEL 25 YEARS YOUNGER AND LIVE 25 YEARS LONGER''

Ada maksud tersirat dengan slogan vivix ni, cuba anda fikir2kan...tapi sebelum fikir kenalah beli dulu baru kita feel apa yang kita amalkan..jangan lupa pulak untuk kita bezakan dengan produk lain..hehe! yang dah sememangnya amalkan VIVIX, tak perlu banyak cakap..bila dapat tau je harga promosi ni terus beli 2, 3 botol buat stock..ohh well harganya juga luar biasa hebat tau bila time promosi ni..hehe..

Ok lah jumpa di entry lain nanti yer...

 





No comments