BUASIR | Jangan Pandang Remeh

Assalamualaikum wbt

Hai...buat ape korangg??halimah skrg di Lotus Desaru Beach Resort...saje ambil angin dan luangkan masa hujung minggu bersama suami..Almaklumlah,suami nk fly ke India tak lama lagi...sobsob!sedih~atas urusan kerja kena paksa rela..demi untuk kerjaya suami...semoga beliau terus sukses,doa sentiasa mengiringinya...aminnn

Ha korang,halimah ada satu perkara ni nak cerita...Haritu beberapa bulan yg lepas..ade kawan halimah ni ngadu bgtau yg beliau sakit menahan sakit...aikk??tgk macan sihat jer,lagi-lagi lepas bersalin..tgk mcm ok je...

Halimah ada tnya dia..kalau tak keberatan share lah dgn halimah..mane tau kot-kot boleh membantu...So die pon share yg sebenarnya die sakit menanggung masalah buasir...Rupanya since beliau dr hari ke 30 berpantang sehingga dah habis berpantang masih berdepan dengan masalah tu.wow!sakit tu...perit tu...seksa tu..tak selesa tu...boleh sampai menangis katanya...

Ok bagi yang tak tahu,jom halimah kenalkan dengan korang tentang

APA ITU BUASIR??

Buasir amat menyakitkan..Perit, pedih dan tidak selesa..Tapi ramai yang segan dan malu  bila mempunyai penyakit ini.Mereka beranggapan ianya sesuatu yang memalukan..

Salah!Please ea korang kalau berdepan dgn masalah ni,janganlah anggap ringan sampai menyukarkan kehidupan seharian korang..Jumpa doktor,check..mintak advice..cari ubat/supplement yang boleh membantu mengurangkan masalah ni..

Walaupun ditempat yang agak sulit, penyakit ini harus diubati segera.Jika tidak bertindak secara awal, ianya akan menjadi bertambah serius dan boleh menyebabkan keadaan menjadi lebih parah dan memerlukan pembedahan dilakukan.

Sebelum tu, kita kenali dulu jenis buasir.

Buasir ni terbahagi kepada dua jenis.

1. Buasir dalaman
Selalunya tak sakit dan gatal sebab kat dalam kan.  Jadi tak la rasa cuma bila kita meneran atau ada gangguan dekat laluan najis waktu buang air besar, ianya boleh cederakan permukaan buasir dan boleh sebabkan pendarahan. Titisan merah cerah akan kelihatan.

2. Buasir luaran
Yang ni yang selalu kita dengar sakit, pedih dan gatal kat bahagian dubur. lagi teruk kalau buasir ni tersepit dan bekalan darah akan terputus menyebabkan bekuan darah akan terjadi didalamnya. Jika ni terjadi, memang sangat azab lah sakitnya. Buasir jenis ni juga ada potensi utk berulang lagi walaupun dah dirawat.

Apa sebab utama dapat buasir ni?

>>Sentiasa duduk
>>Meneran yang kuat
>>Cirit-birit
>>Duduk mencangkuk terlalu lama
>>Batuk yang teruk 
>>BERSALIN
>>Mengangkat barang yang berat
>>Seks melalui dubur

Kita masih boleh berusaha untuk mendapatkan rawatan dan berusaha dengan pemgambilan supplemen yang boleh membantu.

So far selepas halimah bagi dia try omega guard...dia berpuashati...alhamdulillah syukur..sampai sekarang masih mengamalkan omega guard tanpa gagal..sebab selalu mengalami masalah LUPA...biasalah...lepas bersalin ni banyak urat yang terputus...tak salah continue amalkan..sebab bukan untuk buasir shj...utk otak jugak bagus..sekaligus dpt mengurangkan berat badan...katanya ' halimah,aku tak nak kurus,atleast aku dapat bangun duduk ketika solat pon dah cukup sempurna'...'alhamdululillah...sejukkk perut sy..ehh!tetiba...

Bagaimana mengatasi masalah buasir?

Berikut adalah saranan set Buasir Shaklee yang boleh diambil:

korang...APA KATA..halimah suggestkan OMEGA GUARD letak kat rumah sebotol...consume sebulan..lepas tu feedback halimah the result.

info lanjut | order : halimah 0127307312

No comments