OMEGA GUARD UNTUK MINDA ANAK-ANAK | KHAS UNTUK IBU BAPA MODEN

Dalam arus kehidupan moden ini, kebanyakan daripada ibubapa muda kedua-duanya bekerja. Masa yang terhad kerana kesibukan bekerja kadang-kadang merencatkan perancangan memberi yang terbaik untuk anak-anak.
Sedangkan secara umumnya ramai yang tahu, pertumbuhan otak anak-anak perlu diasuh sedari kecik untuk minda mereka dibentuk menjadi cerdas dan pintar. Masa yang diperuntukkan untuk membaca berkenaan dengan keperluan zat mahu pun vitamin juga sangat kurang menyebabkan ibubapa kadang-kadang terlepas pandang untuk memberikan makanan berkhasiat dan seimbang terbaik kepada anak-anak.

Kepentingan Omega-3 Untuk Pertumbuhan Otak Anak

Syukurlah dalam era serba moden ini, pelbagai kajian dibuat oleh pakar pemakanan dan syarikat nutrisi untuk menjadi penyelesai kepada masalah gaya hidup moden yang sibuk ini.

Anak-anak zaman sekarang ini tak seperti dahulu. Mereka perlu diberikan pendedahan dengan pengambilan nutrisi yang tepat. Dalam tempoh 1,365 hari pertama hidup seseorang yang bermula dari perut ibu sehinggalah berumur 3 tahun adalah merupakan period paling mustahak dalam pertumbuhan otak seorang kanak-kanak.
Oleh sebab itu, kita perlu kesedaran dalam mendedahkan mereka kepada bentuk persekitaran pembelajaran untuk perkembangan minda yang terbaik dan memberikan zat yang cukup bagi mendidik otak anak menjadi pintar.
Kajian menunjukkan bahawa perkembangan anak-anak bersalingkait dengan asid dokosaheksanoik (DHA) dalam diri individu. DHA merupakan asid lemak Omega 3 yang paling banyak terkandung dalam otak dan retina. Walaupun begitu, DHA tak dapat dihasilkan oleh tubuh dan harus diperolehi dari sumber seperti ikan. Kajian juga terbukti menunjukkan DHA meningkatkan hubungan antara transmisi maklumat dan neuron untuk daya ingatan yang lebih kuat dan sempurna. Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) turut mencadangkankan pengambilan DHA dalam kuantiti 10 miligram ke 12 miligram (mg) bagi setiap kilogram berat badan kanak-kanak berusia antara 12 bulan hingga 24 bulan.

Khasiat Minyak Ikan Omegaguard Shaklee Terbaik


Khasiat minyak ikan shaklee sudah diketahui ramai di seantero dunia. Terbaik untuk mengurangkan Masalah Penyakit Jantung, Merendahkan Paras Kolestrol Jahat, Mininggikan Paras Kolestrol Baik HDL  dan sangat bagus untuk perkembangan otak kanak-kanak secara optimum. Justeru, kebanyakan para ibu di Malaysia akan mengambil OMEGA GUARD  ini apabila memasuki trimester 2 dan 3 untuk mengawal kolestrol malah dalam masa yang sama membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan.

Sempena PROMOSI NOVEMBER 2014 ini, bolehlah ibu bapa buat koleksi untuk anak-anak tersayang.
# buy 6 free 1.Sukar untuk memastikan pemantauan anak-anak untuk dapatkan makanan yang berzat, dengan adanya OMEGA GUARD shaklee ibu bapa boleh urut dada. TERIMA KASIH SHAKLEE!
I LOVE OMEGA GUARD!

Lengkapkan Perkembangan Anak Pintar Dengan Mealshake Dan Performance Drinks Shaklee

Selain membekalkan anak kita dengan keperluan Omegaguard Shaklee yang kaya dengan khasiat omega-3, lengkapkan perkembangan minda anak-anak dengan pengambilan Mealshake dan Performance Drinks Shaklee.

MEALSHAKE merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, MEALSHAKE SHAKLEE mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
Hubungi saya untuk mendapatkan yang terbaik untuk anak anda yang tersayang sekarang!

HALIMAH-0127307312
Shaklee Independent Distributor.
ID : 1066229



No comments