PENEMUAN AMALKAN ALFALFA BANTU MENEGANGKAN PAYUDARA


Salah satu keindahan aset wanita yang paling berharga sekali ialah payudara, selain payudara ada satu lagi ..tapi malu lah nak cakap..faham2 sendiri lah yer,hihi!.. Semua wanita tak akan menafikan fakta ini..tapi kenyataan ini bagi orang yang dah berkahwin sajalah..sebab ini adalah salah satu PETUA MEMIKAT SUAMI..bukanlah halimah bermaksud orang yang belom berkahwin ini tak boleh ambil berat..boleh juga tapi bila dah kahwin ni frasa PETUA tu sangat2 dikejarkan...hehe..mengejar cinta si suami gitew lah kekdahnya..Nasib baik halimah dah kahwin jadi tak adalah rasa malu sangat nak share dengan berjuta ibu-ibu diluar sana.

Pelbagai cara dan petua ada sekarang ini untuk menegangkan payudara bagi wanita...Sebenarnya bukan sekarang je, tapi sejak zaman tok nenek kita petua ni memang dah ada..kalau tak sempat nak jumpa tok nenek kita boleh je kalau ibu-ibu ni nak google cari info di internet atau di majalah...isu  payudara kendur  ini boleh jugak dikategorikan agak serius dikalangan kaum lelaki. Bukanlah serius apa,..takut suami lari..haaaa kang naya! baik kita cari cara sebelum suami dah berani-berani jeling perempuan lain..ye takkk???


Dikatakan ramai wanita yang menghadapi isu payudara kurang mantap , betol ke?? Hmm..entah lah sendiri - sendiri lah jawab yer..hehe..tapi memang ada wanita yang mengalami masalah payudara yang kurang mantap atau sedikit kendur ni..Ada sebahagian kaum hawa yang mengalami masalah ini apabila selepas bersalin...tapi ada jugak yang kaum hawa tidak berdepan dengan masalah ini malah payudara semakin besar dan mantap sebab menyusukan anak.

Ada jugak sesetengah orang yang payudaranya kendur atau tidak begitu mantap, dia meletakkan tisu sampai berlapis-lapis agar kelihatan lebih menggunung....korang yang baca ni jangan lah gelak pulak..sebab dalam dunia ni berjuta manusia..jadi perangainya jugak berjuta2...

Antara punca yang halimah baca dalam satu majalah kesihatan ialah ia disebakan oleh wanita itu mempunyai masalah hormon. Kalau ada yang mengalami masalah ini cepat2 lah ambil tindakan segera yang mungkin sebab ini penting dik oi dalam konteks keharmonian rumah tangga dikkk oi!hehe...

Ok, apa-apa pon kalau ada cara tradisional boleh diamalkan, tapi kalau ada cara moden pon boleh amalkan asalkan tidak memberi kesan yang negatif pada korang sendiri yer.....sayangilah diri anda sendiri..kalau bukan kita yang nak sayangkan diri kita siapa lagi yer tak???

Macam halimah, sejak zaman anak dara lagi halimah suka amalkan makanan tambahan.....mula-mula tak da lah rasa nak besarkan saiz payudara tapi halimah ambil ALFALFA adalah untuk mengurangkan masalah keputihan yang halimah alami sejak dulu lagi...tapi halimah perasan bila nak pilih saiz pakaian dalam...saiz nya sudah berbeza dengan yang dahulu..wow!ada improvement ni...hehe!

Ok disini adalah manfaat yang akan anda dapat dalam ALFALFA SHAKLEE, umpama farmasi tau :

 1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’
5. Memberi kelegaan semasa haid
6. Merawat arthitis
7. Bagus untuk elergi dan ekzema
8. Merawat athma
9. Mencuci usus bagi membuang toksik
10. mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang
11. Meneutralkan asid dalam badan
12. Merawat masalah keputihan pada wanita
13. Membesar dan menegangkan payudara
14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
15. Memulihkan urat selepas bersalin
16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
17. Meningkatkan stamina seorang suami
18. Melegakan sembelit
19. Membuang angin dalam badan


Yelah kan kita wanita ni sampai hujung nyawa nak 'berkhidmat' untuk suami..kalau apa yang halimah makan ni mendatangkan kebaikan pada orang lain..halimah rasa tak rugi untuk berkongsi...halimah pon rasa tak rugi laburkan sedikit wang untuk diri sendiri dan suami pon dapat tempiasnya...heheh!

Untuk kaum hawa, sama-sama lah kita jaga aset peribadi kita

 Info Ekstra!

Besar atau kecil saiz payudara memang relatif, ukurannya tidak sama pada setiap wanita. Ada yang merasakan, payudara yang besar nampak lebih sempurna, sedangkan apalah gunanya semua itu jika ia tidak sihat dan indah terawat agar bebas daripada kanser.

Cara Menjaga Kesihatan Payudara;


1. Kenakan bra untuk menjaga bentuk payudara agar tetap indah. Pilih saiz bra yang sesuai agar dapat menopang payudara dengan baik.

2. Bersihkan secara rutin sekitar kawasan puting dengan kapas yang dibasahi air suam.

3. Sapukan minyak zaitun pada payudara untuk menjaga kelembapannya. Lakukan urutan ringan dengan gerakan lembut.

4. Lakukan senaman ringan dengan fokus untuk memperkuatkan otot dada.





No comments