SIAPA YANG MEMERLUKAN ALFALFA ???

Siapa yang tak kenal dengan Raja Rimba...tapi hari ni bukanlah nak cerita tentang Raja Rimba..tapi nak lebih explore tentang RAJA SEGALA TUMBUHAN iaitu ALFALFA SHAKLEE...ramai lagi ni yang tak tahu tentang specialnya Alfalfa ni...tapi bila dah tau confirm melekat je nak beli alfalfa..hihi! orang kata tak kenal maka tak cinta kan???

Macam kita dengan suami kita...mesti nak kenal dulu, hati nak bunga-bunga dulu baru terbitnya rasa cinta..lepas tu barulah bermula fasa-fasa yang agak serius macam bertunang, bernikah , kahwin dan seterusnya.. Halimah bagi contoh biar korang jelas...hihi!

Macam produk shaklee, halimah dah serius jatuh cinta sebab bukan sahaja memberi kesan tapi bahan asas yang digunakan ialah dari bahan semulajadi...yang kita kadang-kadang tak terfikir dari tumbuhan sekian..sekian..banyak khasiatnya..halimah ni bukanlah suka sangat makan yang original...macam daun2, rasa tak tertelan dan halimah pon bukan rajin sangat nak rebus2 bagai..Kalau dah ada yang bentuk tablet..why not kita amalkan kan???ha..jangan keliru tau..kalau telan tablet dari produk shaklee ni tak merosakkan buah pinggang pon...sebab ramai yang tanya halimah soalan ini...sebab itu korang kena pandai cari SID yang boleh consult korang sampai mati...ehhh kasarnya! 
maksud halimah yang boleh consult kita sebaik mungkin...selain tu follow up balik kesihatan kita..yelah kan kadang-kadang pelanggan ni cepat lupa..kita lah yang kena ingatkan..ha mcm tu...

ok lah kita short story..siapa yang perlukan Alfalfa shaklee ni???meh halimah share sikit info , harap dapat membantu kalian semua....

 


18 Golongan Yang Memerlukan Alfalfa

Alfafa boleh diambil oleh semua golongan, lelaki atau wanita sama ada sihat atau mempunyai masalah kesihatan seperti:-

1. Keputihan  
2. PMS, period pain  
3. Menopause  
4. Sakit otot, sendi atau belakang.  
5. Ibu yang sedang menyusu yang mengalami kekurangan susu. 6. Alergi atau eczema  
7. Arthritis  
8. Lelah  
9. Stress dan lesu  
10. Wanita dalam pantang  
11. Kencing kotor  
12. Kolestrol tinggi  
13. Masalah kewanitaan  
14. Gastrik  
15. Angin dalam badan  
16. Masalah penghadaman dan pencernaan  
17. Masalah sembelit  
18. Berat badan berlebihan dan sebagainya. 




5 Golongan Yang Perlu Elakkan Alfalfa

1. Tidak disarankan kepada pengidap SLE/Lupus – boleh mengaktifkan lagi sel autoimun tubuh.

2. Tidak disarankan golongan yang mengalami penyakit berkaitan hormone estrogen seperti kanser payudara, kanser uterus, kanser ovary, endometriosis, fibroid dan cyst.

3. Tidak dirasankan kepada wanita yang mengambil pil hormone/pil perancang tanpa konsultasi doktor.

4. Tidak disarankan kepada pesakit jantung yang mengambil warfarin (ubat cairkan darah) tanpa konsultasi doktor.

5. Wanita hamil melainkan setelah kandungan mencecah 8 bulan, boleh mengambil 1 biji Alfafa sehari untuk mengelakkan bayi jaundice (kuning) atau sekiranya terkena jaundice, tempohnya adalah lebih singkat.

Bagi 5 golongan di atas, eloklah sekiranyan anda mendapatkan nasihat dan pandangan daripada doktor yang merawat anda sebelum mengambil Alfalfa. Ini bagi mengelakkan daripada berlaku masalah yang tidak diingini.

No comments