7 Tips Memilih Vitamin Supaya Tak Menyesal Beli

Terbaca keterangan penuh mengenai pemilihan supplemet daripada tuahdinda.com , suka nak repost dekat sini supaya mereka yang sedang mencari-cari supplement dapat panduan yang tepat.




Pilihlah suplemen terbaik untuk meningkatkan taraf kesihatan anda!

Syarikat meletakkan piawaian yang lebih tinggi untuk produk mereka kerana mereka menjalankan ujian tambahan untuk memastikan anda mendapat produk yang lebih selamat dan lebih efektif.
Cari syarikat yang mengambil langkah-langkah berikut untuk memastikan produk yang berkualiti tinggi:

Uji pencemaran: Pengilang harus menguji bahan mentah dan siap untuk bahan pencemar seperti bakteria, acuan, logam berat, racun perosak atau spesies tumbuhan yang salah.

Label bahan: Penyelidikan telah menunjukkan bahawa sesetengah produk mungkin mengandungi kekurangan bahan berbanding yang dilaporkan pada label. Syarikat-syarikat yang lebih berkualiti menguji produk akhir untuk memastikan ia mengandungi jumlah seperti yang dilaporkan.

Tidak menggunakan pengisi: Pengisi mungkin mengandungi alergen dan / atau mengurangkan penyerapan makanan tambahan. Pengeluar yang baik meminimumkan penggunaan pengisi atau menggunakan pengisi hypoallergenic.

Mendedahkan tarikh tamat tempoh atau tarikh pembuatan: Semak tarikh luput untuk memastikan anda tahu bila waktunya produk anda hilang kualitinya. Sebagai contoh, minyak ikan boleh tengik dan tidak boleh dimakan jika tarikh tempohnya tamat.

Menggunakan amalan pertanian dan penuaian yang mampan: Syarikat-syarikat yang baik menggunakan amalan pertanian dan penuaian lestari tempatan dan mengelakkan menggunakan tumbuhan terancam atau merbahaya.

Termasuk nutrien berkualiti tinggi: Syarikat suplemen berkualiti lebih tinggi akan memilih bentuk mineral dan vitamin yang lebih mudah diserap dan berkesan. Memilih suplemen yang betul dan mengetahui jenama mana yang boleh dibeli adalah sangat mencabar.

Di Amerika Syarikat, penggunaan makanan tambahan atau suplemen adalah lazim dan menjadi sumber penting nutrisi. Dan sekarang menjadi trend juga di negara kita ini. Berita baik untuk wanita, baru-baru ini saya terdengar bahawa di usia 40 tahun pun masih boleh mengandung, sebelum ni doktor kata 35 tahun kan? Bila ditanya jawapan yang diberikan adalah kerana sekarang ni dah banyak supplement. Jadi, ia menunjukkan pengambilan makanan tambahan ini membantu kita perbaiki “nutrition gaps” pada tubuh kita. Terbukti nutrisi dan gizi yang terbaik memberi kesihatan yang baik kepada pengguna.

Febuari yang lalu, saya mengikuti talk bersama seorang saintis hebat. Antara input yang saya perolehi sewaktu menghadiri program landmark study bersama Dr Bruce Daggy tempohari, beliau ada memberi 7 tips memilih syarikat suplement yang terbaik.

Pasti anda tertanya-tanya siapakah Dr Bruce Daggy ni. Beliau merupakan seorang saintis tersohor yang memiliki kerjaya lebih daripada 30 tahun dalam bidang penjagaan kesihatan pengguna. Kini beliau memegang jawatan sebagai Ketua Pegawai Sains dan Naib Presiden Kanan Penyelidikan & Pembangunan di Shaklee Corporation.


Bagaimana Memilih Syarikat Suplemen Terbaik?



1. Syarikat yang berasaskan prinsip yang betul
Rata-rata penubuhan syarikat adalah untuk memberi kebaikan kepada penggunanya. Shaklee mempunyai misi untuk menyediakan kehidupan yang lebih sihat dan lebih baik kepada setiap insan. Shaklee merealisasikannya dengan menghasilkan produk semula jadi yang sungguh luar biasa, yang membuatkan kita semua teruja untuk berkongsi tentang kelebihan produk Shaklee dengan rakan-rakan kita semua.


2. Syarikat yang bereputasi tinggi serta dikenali
Isu makanan yang akan masuk ke dalam badan kita dan seterusnya menjadi sumber kesihatan, baiklah cari yang ada reputasi tinggi, dan dikenali serta wujud lama dalam industri. Shaklee telah ditubuhkan sejak tahun 1915 dan merupakan pengeluar produk berkualiti, diyakini sehingga hari ini.



3. Memiliki pasukan R&D lengkap dengan peralatan dan pakar

Dr Bruce Daggy menambah lagi, adakah syarikat suplemen yang anda pilih memiliki team R&D sendiri lengkap dengan pakar yang bagus dalam bidang mereka berserta makmal sendiri? Atau syarikat pilihan anda berpuas hati dengan informasi yang di sediakan oleh kilang suplemen?

“Historically, Shaklee has been a leader in the development of testing methodologies. In fact, many of our testing technologies are being used by the industry after having been developed by Shaklee,”- said Emanuel Fakoukakis, Chief Innovation Officer for Shaklee Corporation.





Ahli-ahli pasukan Shaklee memiliki pelbagai kemahiran, pendidikan, dan pengalaman. Passion mereka untuk memberi kesedaran terhadap kepentingan pemakanan dan suplemen. Mereka komited untuk memberi pendidikan tentang nilai produk Shaklee sebagai sebahagian daripada gaya hidup yang sihat adalah kukuh dan berdaya maju.



4. Berdasarkan formulasi sains
Ciri-ciri in sangat penting kerana tidak semua bahan sesuai dicampur dengan bahan-bahan yang lain yang mana jika tersilap campur mungkin boleh mengakibatkan kemudaratan kepada pengguna. Di sinilah perlunya formulasi sains dari yang pakar dalam bidangnya.

“Innovation and science are at the heart of everything we do at Shaklee. This innovation center is just another step of our continued investment in the future, with the ultimate goal to help people live longer, healthier lives.” – said Roger Barnett, Chairman and CEO for Shaklee Corporation.
Adakah anda mengetahui ramuan penuh suplemen yang anda beli? Bagaimana jika ada ramuan yang disorok?
Dengan adanya formulasi sains ia membantu kita memahami kesan produk dan jaminan keselamatannya.


5.Memiliki sejarah menyokong kajian nutrisi
Kajian yang dibuat oleh Shaklee dipamerkan di dalam buku jurnal dan website jurnal yang berkredibiliti sebagai contoh pubmed, Jama dan sebagainya.

Bagaimana dengan suplemen yang anda pilih? Adakah ia memiliki sejarah dalam membantu dan menyokong kajian nutrisi berkaitan produk yang dikeluarkan?


Shaklee berdasarkan fourmula sains dan menyokong kajian klinikal ke atas nutrisi. Hasil kajiannya diterbitkan dalam pelbagai jurnal saintifik.

6. Memiliki komitmen kepada undang-undang, manusia dan alam sekitar


Yang dimaksudkan di sini adalah seperti samaada suplemen disahkan selamat oleh Kementerian Kesihatan Malaysia(KKM). Jika disahkan selamat, sudah mendapat lesen atau masih menunggu kelulusan? Ada juga sesetengah syarikat yang hanya menampal nombor pendaftaran, nombor pendaftaran bukan menunjukkan ia telah lulus KKM.

Seterusnya, anda perlu tahu samaada suplemen anda dikeluarkan oleh kilang yang sama dan ditukar jenama? Bagaimana pula tentang keselamatannya kepada anda juga sudahkah melalui kajian klinikal?

Anda ada hak untuk mengetahui semuanya sebelum membelinya.

Setakat yang saya tahu, Shaklee sentiasa patuh kepada undang-undang seperti;

Sijil HALAL diperbaharui setiap tahun.
Shaklee sentiasa mematuhi Akta Jualan Langsung.
Starter Kit Shaklee juga mendapat pengesahan daripada KKM dan KPDNKK
Shaklee tidak memasarkan sebarang produk yang tidak diluluskan oleh KKM seperti Zink dan Advanced Joint Health(AJHT) kerana tidak memenuhi syarat KKM.



7.Memiliki bukti keselamatan & keberkesanan produk.

Setiap syarikat boleh mendakwa produk mereka berkesan dan selamat, namun sejauh mana ia benar-benar berkesan? Benar-benar selamat untuk anda sebagai pengguna?

Tambahan pula, masyarakat kita hari ini mudah terpedaya dengan testimoni yang banyak dan magik. Anda pasti faham apa yang saya maksudkan bukan?

Sejauh masa produk seperti ini selamat jika sehingga meragut nyawa penggunanya? Setelah melibatkan kes kematian, baru KKM tarik balik kelulusannya.

Adilkah KKM yang dipersalahkan di dalam hal ini? Bagi saya, tanggungjawab keselamat diri sendiri adalah diri anda sendiri.



10 Sebab Anda Perlu Memilih Suplemen Shaklee
1. Penyelidik Shaklee’s Health Sciences menegaskan bahawa terdapat keperluan sebenar untuk kombinasi nutrien tertentu. Mereka TIDAK semata-mata mengikut trend yang tidak menentu dalam dunia pemakanan.

2. Kakitangan Pembangunan Produk Shaklee membangunkan formula yang stabil dan seimbang mengikut keperluan yang telah dikenal pasti oleh saintis kesihatan. (Mereka TIDAK hanya membuat formula dengan lebih banyak ramuan “X” daripada persaingan.)

3. Bahan mentah dipilih untuk setiap produk menggunakan kriteria tersebut:
Mereka berasal dari sumber semula jadi seboleh mungkin (bahan semulajadi sering mengandungi sebatian bermanfaat lain yang berkaitan dengan nutrien tertentu).
Mereka mesti memenuhi standard kualiti Shaklee yang ketat untuk kesucian, potensi dan identiti sebelum digunakan dalam untuk produk

4. Tiada pemanis buatan, rasa atau warna tambahan.

5. Tiada bahan pengawet tambahan.

6. Bahan-bahan pembungkusan dipilih dengan teliti dan diuji untuk memberi perlindungan yang tepat terhadap produk sepanjang hayatnya. Hayatnya ditentukan menggunakan kajian kestabilan saintifik.

7. Produk dibuat mengikut piawai farmaseutikal menggunakan Good Manufacturing Practices dan menggunakan suhu, tekanan, kelembapan, dan lain-lain yang terkawal. Ini bertujuan untuk menjaga kualiti produk, tiada kehilangan nutrien produk atau kerosakan pada enzim yang berlaku semasa pembuatan dan pembungkusan.

8. Setiap kumpulan produk tertakluk kepada ujian Quality Control untuk memastikan pematuhan penuh dengan spesifikasi produk siap Shaklee.

9. Banyak produk yang berada dalam peringkat penyelidikan dan pembangunan, tertakluk kepada kajian klinikal dengan sukarelawan manusia untuk menunjukkan bahawa bentuk dos adalah berkesan memenuhi keperluan nutrien kepada badan. Banyak kajian ini telah diterbitkan dalam jurnal saintifik yang dikaji semula(peer-reviewed scientific journals).

10. Maklumat teknikal penuh mengenai produk Shaklee disediakan kepada pelanggan atas permintaan, contohnya, penyenaraian bahan, profil pemakanan, dan lain-lain.
Memahami Perbezaan Shaklee @ Shaklee Difference

Hampir seratus tahun yang lalu pada tahun 1915, Dr. Forrest C. Shaklee mengambil langkah awal dalam mewujudkan apakah yang akan menjadikan suplemen multivitamin pertama di dunia. Vitalized Minerals tidak menjadi tajuk utama; Hanya pesakit kiropraktik Dr. Shaklee mempunyai nasib baik untuk menggunakan produk ini.

Walau bagaimanapun, sesuatu telah ditetapkan dalam usaha yang akhirnya akan mengubah kehidupan berjuta-juta orang di dunia. Dengan langkah pertama itu, Dr. Shaklee membantu perintis gerakan kesihatan semula jadi, yang kini berkembang di seluruh dunia.

Selama hampir 60 tahun, generasi keluarga telah menghitung Shaklee Corporation untuk melakukan apa yang tidak dapat dilakukan oleh syarikat lain seperti Shaklee – membuat produk yang secara semula jadi selamat DAN terbukti berkesan.

Setiap produk yang di masukkan ke dalam setiap botol Shaklee direka untuk meningkatkan kesihatan, bekerja tanpa kompromi, dan mesra alam. Misi Shaklee adalah untuk menyediakan A Healthier Life for Everyone and a Better Life for Anyone™.Mereka melakukannya dengan mencipta produk semulajadi yang begitu luar biasa, anda hanya perlu memberitahu teman anda.

Apabila anda memilih Shaklee, anda akan tahu tiga perkara yang benar. Ia sentiasa Selamat. Ia sentiasa Berkesan. Ia sentiasa Mesra Alam.

SENTIASA SELAMAT

Shaklee menjamin keselamatan tanpa syarat

Shaklee bermula dengan alam semulajadi. Para saintis mereka mencari dunia untuk mendapatkan bahan semulajadi terbaik. Kemudian mereka menjalankan lebih dari 350 ujian ke atas setiap bahan baru untuk logam berat, racun serangga atau mana-mana ratusan kontaminan berbahaya yang lain. Dan mereka terus menjalankan lebih daripada 80,000 ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin kesucian dan keselamatan setiap produk.

Produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triclosan, phthalates, sodium lauryl sulfate (SLS), sodium lauryl ether sulfate (SLES), 1,4-dioxane, atau propylene glycol. Tiada bahan yang dilarang, tiada pewarna, tiada lemak trans dan tiada pemanis buatan atau perisa.

No Animal Testing!

Bahkan pembungkusan adalah selamat dan bebas dari toksin biophenol – A phthalates dan toksik toksik. Itulah sebabnya kami yakin ini: Setiap produk Shaklee 100% selamat digunakan. Dijamin.


Apabila anda fikirkan “Shaklee”, fikirkan “Tulen”.

Kami menyaring lebih 350 bahan cemar, racun serangga dan bendasing untuk setiap bahan botani baharu. Selain itu, kami turut menyaring untuk bahan cemar lain termasuk logam berat, sisa pelarut, kehadiran radiasi dan pencemaran mikrob.

Lebih daripada 250 ujian racun serangga dilakukan, melebihi syarat United States Pharmacopeia(USP).

Kami melakukan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan produk kami selamat digunakan oleh anda dan keluarga anda.

Tiada tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan

Bebas gluten – Produk kami Bebas Gluten, berita baik untuk mereka yang mengalami alahan gluten dan sensitif-gluten. Dengan produk bebas gluten, kami mahu anda memiliki usus dan sistem penghadaman yang lebih sihat.

Bukan GMO – Produk Shaklee adalah bebas GMO dan disahkan melalui Program Pengekalan Identiti (Identity Preserved Program (IPP)), pendekatan paling dipercayai untuk memastikan produk kami kekal Bukan- GMO dari peringkat biji benih hingga ke proses pengilangan.

Terbiodegradasi – Berpegang pada prinsip selamat, handal dan mesra alam, produk Get Clean Home Care kami adalah Terbiodegradasi yang tidak mengandungi fosfat, nitrat atau borat. Kami menjadikannya satu tanggungjawab dan amanah untuk menjadikan planet kita lebih sihat sepanjang masa.

''Kami tidak melakukan ujian ke atas haiwan''





Shaklee Menjamin Keselamatan Tanpa Syarat, berikut beberapa senarai TIDAK Shaklee:

  • TIDAK Mengandungi Paraben
  • TIDAK Mengandungi Triklosan
  • TIDAK Mengandungi Phthalates
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
  • TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
  • TIDAK Mengandungi Glikol
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
  • TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
  • TIDAK Mengandungi Ammonia
  • TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
  • TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
  • TIDAK Mengandungi Formaldehyde
  • TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
  • TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
  • TIDAK Mengandungi Toulene
  • TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
  • TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
  • TIDAK Mengandungi Pewarna
  • TIDAK Mengandungi Lemak Trans
  • TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
  • TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang





SENTIASA BERKESAN

Shaklee menjamin keberkesanan sepenuhnya

Banyak syarikat besar mendakwa produk mereka berkesan. Namun, di Shaklee kami mempunyai bukti. Bukti yang anda boleh lihat adalah Shaklee memiliki lebih daripada 100 kertas saintifik, 90 daripadanya diterbitkan dalam jurnal peer reviewed, yang membuktikan keberkesanan produk Shaklee.

Anda boleh melihatnya dalam lebih daripada 300 juta USD dilaburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan, dan pembangunan. Selain itu, boleh juga melihatnya dalam “Landmark Study 2007″ yang dijalankan dengan kerjasama para penyelidik dari UC Berkeley School of Public Health yang menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen Shaklee mempunyai kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil multivitamin jenama lain. Dan Shaklee membuktikannya melalui 54 pingat emas yang dimenangi oleh atlet bertaraf dunia yang dikuasakan oleh Shaklee.

Dan bukti yang lebih penting dari ini adalah berjuta-juta orang lebih sihat, lebih produktif kerana Shaklee. Sebelum sebarang produk Shaklee sampai ke tangan anda, mereka telah melakukan kerja keras untuk memastikan ianya terbukti dan apa yang kami katakan adalah benar.

Shaklee menjamin keberkesanan sepenuhnya;

  • 300 juta USD telah dilaburkan di dalam kajian, pembangunan produk dan ujikaji.
  • Terdapat lebih daripada 100 bahan rujukan saintifik, 90 daripadanya dicetak di dalam jurnal bagi rujukan pihak ketiga
  • 7 daripada 25 Pengembara Handal di dalam buku Time Life of All Time telah diperkasa oleh Shaklee
  • Produk Shaklee telah memperkasa Pengembara bertaraf Elit Dunia, Will Steger dalam 4
  • Ekpedisi Artik Antarabangsa
  • 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang diperkasa oleh Shaklee
  • Shaklee juga memperkasa atlit termasuk kumpulan peluncur ais, acara pentatelon EliBremer, Darin Shapiro, peluncur air Michelle Simpson, perenang Carly Piper, pemain GolfLPGA Reilley Rankin dan pemain softball Jessica Mendoza yang mana mereka mengambil produk Shaklee secara harian untuk prestasi yang optimum.


Gunung Everest
Pendakian warga Amerika yang pertama tanpa bekalan oksigen.






Voyager
Penerbangan tanpa henti yang pertama mengelilingi bumi.


Will Steger
Penjelajahan luncur anjing ke Kutub Utara yang pertama kali direkodkan, dengan diketuai oleh penulis, pendidik dan penjelajah kutub yang telah memenangi anugerah National Geographic.






Daedalus
Penerbangan dengan kuasa kayuhan manusia yang pertama menyeberangi Laut Aegean.

Calypso & Alcyone
Shaklee telah dipilih oleh Jacques Cousteau dan Cousteau Society sebagai pembekal produk pencuci bagi kegunaan di atas kapal penyelidikan mereka.





Projek Biosphere 2
Produk pencuci rumah dan penjagaan diri Shaklee telah dipilih untuk kegunaan projek ini.




NASA
Shaklee menghasilkan dan membekalkan AstroAde – minuman penghidratan khas untuk para angkasawan Shuttle.


SENTIASA MESRA ALAM

Hidup Harmoni dengan Alam Semula Jadi

Dr. Forrest Shaklee mengasaskan syarikat berkenaan dengan prinsip “Living in Harmony with Nature®“. Itu ada prinsip lebih daripada setengah abad yang lalu!. Sekarang, di bawah kepimpinan yang berwawasan dan panduan pakar pemilik Roger Barnett, pelopor dalam bidang kesihatan dan kesejahteraan terus diterajui oleh contoh, dengan pesat berkembang di seluruh dunia dan menjangka pertumbuhan rekod memecahkan pada masa hadapan.

Roger komited untuk menerajui Shaklee ke dalam 100 tahun inovasi dengan falsafah beliau “berbuat baik dengan berbuat baik”. Baca wawancara Forbes dengan Roger Barnett untuk membaca komitmennya untuk melakukan perkara yang betul.

Shaklee Corporation adalah syarikat pertama di dunia untuk menjadi Climate Neutral ™yang diperakui di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Shaklee Korporat dunia telah memenangi anugerah untuk reka bentuk alam sekitar. Melalui penjualan Shaklee Get Clean® Basic H²®, Shaklee telah menghapuskan 2.7 bilion botol pembersih tingkap konvensional 26 ounce – jika tidak, botol-botol ini akan membungkus bumi lebih daripada 28 kali !

Shaklee telah menanam hampir 800,000 pokok bagi kempen A Million Trees. A Million DreamsTM dengan kerjasama pemegang The Green Belt Movement yang diasaskan pada tahun 2004 dan pemenang Nobel Peace Laureate Dr. Wangari Maathai

Shaklee telah berjaya:

  • Mengitar semula lebih 1,000,000 pauns kertas kadbod
  • Menghapuskan 10,200,000 pauns sampah pembungkusan
  • Menghapuskan 23,000,000 pauns gas rumah hijau
  • Shaklee merupakan penerima anugerah alam sekitar yang berprestij bagi anugerah-anugerah berikut:
  • 2008: Anugerah Stevie bagi Program Tanggungjawab Korporat Terhadap Alam Sekitar Terbaik
  • 2007: Anugerah Rekabentuk Organisasi Hijau Global Amerika
  • 2003: Anugerah Kecemerlangan Alam Sekitar Kebangsaan daripada Persatuan Alam Sekitar Professional Kebangsaan
  • 2002: Anugerah Agensi Melindungi Alam Sekitar bagi Perlindungan Climate
  • 2001: Anugerah Kepimpinan Gabenor Ekonomi dan Alam Sekitar- Sijil Penghargaan daripada Agensi Perlindungan Alam Sekitar California

Itulah sebabnya #WhyiShaklee, mengapa kami berasa yakin sepenuhnya mengesyorkan anda dan sesiapa sahaja untuk menggunakan produk Shaklee.

No comments