DAH DAPATKAN NOTA FREE ''PARENTING'' DARI TAUFIQ RAZIF?

Terima kasih  Allah yang telah  mengerakkan hati saya untuk join nota parenting free oleh 
saudara Taufiq Razif mengenai perkongsiannya mengenai parenting di channel telegram.

Terima kasih  jugak kepada yang sudi share di facebook (tak ingat namanya)
 dan itulah kali pertama saya kenal dan tertarik dengan penulisan saudara Taufiq ini.

RINGKAS TAPI PADAT DENGAN ILMU,BOLEH DIJADIKAN RUJUKAN.

Itulah kata hati saya yang pertama berkata bila baca nota perenting beliau.

Almaklumlah, saya ni ibu muda anak 1, masih banyak lagi perlu belajar mengenai 'parenting'. Untung kita sekarang, ilmu semua di hujung jari, jadi adalah satu kesilapan yang besar kalau saya tak kongsikan, mungkin ada ibu-ibu muda diluar sana yang tercari-cari ilmu dan panduan sebegini.

''Sharing is caring'' 

Saya jenis tak kisah, 'parenting' cara kampung atau moden, saya terima sahaja asalkan saya boleh mendidik anak saya ke jalan yang betol dan dia boleh jadi orang yang berguna satu hari nanti.

meh nak share sedikit kenapa you perlu join channel telegram Tuan Razif,cuba baca ini...

Jangan Ikut Sangat Apa Anak Nak

Geram jugak saya dengan Maryam Soolihah ni. Tiap kali masuk kedai runcit je benda pertama dia nak sambar adalah aiskrim!

Aduh! Maafkan Abi tapi jawapan Abi akan tetap NO.


Saya bukan taknak bagi. Tapi aiskrim, jajan dan ais gas ni kalau kita selalu bagi kat anak kita boleh menyebabkan sistem imun anak tak berfungsi dengan optimum.

Anak kita walaupun mungkin dia tahu je keburukan makanan tu semua tapi disebabkan Prefrontal Cortex mereka belum matang lagi, mereka tak mampu nak buat keputusan dan tak reti nak bezakan mana baik dan mana buruk.

Tu la kenapa kita la yang kena jadi DECISION-MAKER untuk anak kita.

Kalau kita ikut je kemahuan anak-anak kita yang masih tak matang Prefrontal Cortex-nya tu, boleh rosak anak kita tu.

Itulah kenapa mak ayah ni kena tegas sebab anak-anak kita sebenarnya sangat perlukan ketegasan mak ayah untuk membuat keputusan yang terbaik untuk masa depannya.

Abi Berhati Sado
Abi Tak Garang Tak Kedekut. Cuma Tegas

p/s : Ni la kenapa saya buka kelas Ilmu Parenting percuma di Telegram saya. Supaya kita boleh belajar lebih banyak lagi ilmu parenting yang penting untuk masa hadapan anak kita.




Saya kongsikan status ni,sebab macam kena sangat dengan ragam si Mairaa yang suka sangat mintak aiskrim..hurmm, anak rapat dengan si ayahnya pulak tu,ayahnya cair kalau di pujuk.ibu boleh tahan lagi hati sado hehe



Shortly, bagi yang belom join, 

boleh baca dulu perkongsian beliau di facebook,

ini link nya,


Untuk telegram , ini link nya tapi sebelum itu makesure you dah download apps telegram ini tau. Dia sama jer macam whatsapp (buat yang tak tahu)

 klik sini : t.me/NotaTaufiqRazif

Selamat mendidik anak!

No comments