Mulakan Tahun Terbaik Anda dengan Shaklee CoQ -Troll Plus

Assalamualaikum semua.

Berita baik untuk peminat CoQ10 Health Plus, sukacita dimaklumkan bahawa bermula 
1 Januari 2018 ini,Shaklee telah membawa masuk satu produk baru dan jualan bermula untuk produk yang dinamakan CoQTroll Plus bagi menggantikan CoQ10 Health Plus yang telah terhenti penjualannya sekitar tahun 2014-2015.

 Produk CoQ-Troll Plus ini adalah  revolusi terbaru dan sememangnya yang terbaik untuk meeka yang amat menitik beratkan soal kesihatan jantung.

Keistimewaan CoQ Troll Plus adalah membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama dengan  resveratrol dan tokoferol.



CoQ10 untuk Kesihatan Jantung

Sebagai pengetahuan, jantung kita mengepam hampir 2,000 gelen darah keseluruh bahagian tubuh kita setiap hari.Sebagai otot yang bekerja keras di dalam tubuh kita dan pusat kawalan utama sistem peredaran darah , jantung kita memerlukan jumlah tenaga yang besar
 untuk berfungsi dengan lebih cekap.

Tenaga tersebut diperolehi dengan bantuan nutrient yang dipanggil coenzimQ10 (CoQ10), yang juga berperanan membantu kesihatan salur darah.

*CoQ10  dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh dan wujud di semua sel*

Pengambilan makanan membantu mengekalkan tahap CoQ10, akan tetapi kuantiti CoQ10 yang diperolehi dari pemakanan secara tipikal akan berkurang dari 10 mg sehari asbab faktor diet yang tidak seimbang, faktor usia dan pendedahan harian kepada radikal bebas meningkatkan lagi keperluan untuk nutrient yang amat penting ini.

TAHUKAH ANDA?

  • Jantung kita akan berdenyut 100,000 kali setiap hari.
  • Aorta,arteri terbesar di dalam tubuh , diameternya hampir menyamai hos taman anda.
  • Penggunaan ubat-ubat tertentu akan mengurangkan tahap CoQ10 dalam darah . 
STATIN merupakan antara contoh ubat untuk turun paras kolestrol, ia telah mengurangkan penghasilan enzim CoQ10 secara semulajadi, penghasilan CoQ10 dalam badan berkurang sebanyak 40%

Mengapa CoQ10 ini penting?

CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi di dalam setiap sel badan kita dan terutamanya di dalam organ-organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi.

CoQ10 amat penting sebab tanpanya jutaan sel tubuh dan terutamanya jantung tidak akan berfungsi dengan sempurna. Sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan (sementara CoQ10 hadir sebagai pencetus tenaga) dan tenaga dihasilkan. 

Proses penghasilan tenaga ini berlalu beribu kali setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan membolehkan organ-organ lain berfungsi sempurna bagi membekalkan aliran tenaga yang berterusan. 

CoQ10 juga bertindak sebagai antioksida dan melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins (LDL). Secara keseluruhannya CoQ10 menggalakkan fungsi kesihatan saluran darah dan meningkatkan peredaran darah ke seluruh tubuh.

Secara konkusinya, CoQ10 penting untuk :
1) tingkatkan kekuatan sel dalam badan kita secara semulajadi, 
2) memberi lebih tenaga, memperbaiki peredaran,
3) kepentingan kesihatan kesuburan orang lelaki dan wanita,
4)membantu kulit muka jadi lebih berseri, 
5) ketajaman minda.

''makin mengenali CoQ10 ini, makin jadi seronok pulak rasanya ''

Mari tengok apa pula kata Pakar mengenai CoQ10?

Dr. Jamie mengesyorkan CoQtroll  diambil untuk kesihatan jantung. Dicadangkan juga ambil bersama Omega Gurad dan Phytocol untuk kesihatan jantung yang lengkap.


Apa yang membezakan CoQ-troll Plus Jenama Shaklee berbeza dengan CoQ10  lain?

* CoQ-Troll Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg CoQ10 bersama dengan resveratrol dan tokoferol.

*Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

Bagaimana CoQ10 membantu untuk kulit muka yang berseri?

CoQ10 bertindak sebagai pelindung sinar uv kepada kulit dan memberi tenaga untuk pembaikkan dan penghasilan sel kulit muka yang baru.

Semakin umur kita meningkat, semakin berkurang CoQ10 dalam badan kita secara semulajadi, that is why mengapa kita pelu sentiasa topup CoQ10 ini daripada pengambilan vitamin.

Amalan CoQ10 secara konsisten , ia banyak beri manfaat pada kulit. Antaranya adalah kulit muka jadi lebih tegang dan kurang kedutan .Part ini dibuktikan oleh Shaklee selama 12 minggu pengambilan CoQ10.

Selain itu, kulit muka menjadi lebih halus, dapat mengekalkan keajalan kulit dan kulit muka akan nampak lebih muda dan bertambah sihat.

p/s : selain itu, banyak manfaat lain selain untuk jantung, kulit,ia juga bantu untuk kesuburan dan ketakaman minda.

Makin excited nak cuba CoQ -Troll Plus, jangan lupa dapatkan segera di pengedar -pengedar Shaklee yang berdekatan dengan anda!

No comments