GLA & ALFALFA COMPLEX BANTU LEBIH DARI SENGUGUT

Assalamualaikum semua...

Halimah menulis lagi untuk hari ini...bukan tak nak luangkan masa di ruangan blog tapi halimah lebih aktif di Facebook dan Instagram..hehe, di sana agak mudah dan senang sikit nak tgk halimah lebih up-to -date. Sungguh pon begitu, ruangan blog masih menjadi tempat halimah untuk membebel.

Kalau ada yang nak follow halimah di laman  Facebook dan Instagram, boleh add/follow seperti di bawah ni yer :

Facebook :Halimahtus Saadiah
Instagram : @halimahhashim_shakleeJB

Harini halimah nak share dengan you all tentang salah satu masalah kesihatan yang menjadi most popular di kalangan kaum wanita.....

Haaaaape tu???



SENGUGUT!

Siapa yang pernah kena??

Apa anda rasa?? dan apa yang korang buat bila penyakit ni datang setiap bulan??

---------------------------------------

Ok kita cut story, halimah percaya di kalangan wanita memang penyakit ni famous dan boleh menjadikan hari2 anda ter'bantut' sekejap.Takpe, kita tinggalkan perasaan yang menghantui diri kita,sekarang ni kita fokus pada pemasalahan.

Beberapa hari lepas, halimah ada jumpa seorang pasangan ni,( boleh dipanggil pakcik& makcik lah yer) atas urusan tertentu..kebetulan akak ipar halimah pon ada sekali so dia pon ambil peluang membuat rawatan urut badan.

Entah macam mana, pakcik ni boleh ' masuk' cerita hal sengugut.

Apa yang menarik, halimah sendiri baru tahu yang sengugut ni ada 2 jenis.

Apa jenisnya???

1) Sengugut jenis Basah
-that mean yang jenis kalau kena confirm mengguling nak menahan sakit. Halimah ada sorang kawan yang jenis kalau datang period, memang tak boleh kawal.Kalau dia peganag cawan confirm2 boleh pecah punya sebab nak menahan sakit punya hal.Kira kategori yang agak teruk lah sengugutnya.

2) Sengugut Jenis Kering
-Jenis ni pulak ialah penyakit sengugut yang kategori biasa2 jer. Masih boleh kawal dan tak ada  rasa macam nak terbaring atas jalan..hehe, senang cerita yang jenis cool lah..

Actually halimah pon baru tau tau. Pakcik tu pon ada bagitau kalau org yang mengalami sengugut yang teruk ni susah sikit nak dapat zuriat. 

Wallahualam,halimah cuma boleh dengar sahaja, tapi nak percaya tu peratusnya agak sedikit mengenai statement tentang zuriat tu, bukan apa, kita ni berpegang pada rezeki yang tuhan beri dan setiap orang rezekinya lain2.So siapa lah kita untuk judge yang bukan2, tapi kita manusia masih punya peluang untuk ikhtiar dan doa.that's all!

So, entry kali ni bukan lah  nak menakutkan sesiapa tapi lebih kepada nak share pengalaman dan ilmu.

Kalau you all tanya apa yang boleh membantu untuk atasi masalah ini???

Halimah ada 2 cara nak hilangkan sakit sengugut ni...nak tau takk???

Cara 1 untuk hilangkan  sengugut:

-MINUM PERAHAN AIR HALIA-

Sanggup tak???ok bagi  yang sanggup, korang boleboleh cuba cara ni..

1) ambil halia dalam besar lebih kurang 5 inci
2) Buang kulit dan potong kecil2
3) Tumbuk dan
4) Perahkan halia yang telah ditumbuk untuk keluarkan air pati halia itu
5) Letakkan garam sedikit, dan terus minum
6) Insyallah berjaya mengilangkan sakit sengugut seberapa segera.

Cara ke-2 untuk hilangkan sengugut

- SUPPLEMEN SEMULAJADI-

Kalau tadi cara tradisional ada  yang tak sanggup, halimah cadangkan pulak  dengan pengambilan supplemen semulajadi  yang boleh beri korang cukup kalsium,magnesium , dan terutamanya yang boleh melindungi sistem saraf dan otot anda. Untuk cadangan supplemen semulajadi yang terrrrrbaikkk ialah...

 VITAMIN GLA COMPLEX @ ALFALFA COMPLEX.




Sehari cuma makan dalam 2 biji sehari untuk GLA COMPLEX dan 5 biji untuk ALFALFA COMPLEX..haaa mudah tak???untuk pengetahuan both vitamin ni dalam bentuk tablet tau so mudah je nak telan..dont worry ok!

KENAPA GLA DAN ALFALFA???

For your info, both vitamin ni memang sangat sinonim dengan wanita, lagipun both vitamin ni jugak bagus untuk dalaman wanita.Buakan sahaj bantu anda dari segi mengurangkan sakit semasa datang period malah, ia jugak boleh menningkatkan kesuburan anda..wahh! ini sudah bagus kan??untung2 2-3 bulan lagi dah boleh tambah anak lagi.hehe.

Selain tu, vitamin ni boleh mengurangkan emosi kaum wanita yang kadang2 bila datang 'bad modd' semua pon tak jadi apa,hehe!. Vitamin ini jugak membantu dalam mengembalikan ke'remajaan' anda, ok statement ni untuk yang berkahwin je ok.

Actually, banyakkkk sangat yang  ia boleh membantu..kalau tak percaya kena lah cuba dulu ye takk???dan kalau tak percaya jugak, takkan lah GLA dan ALFALFAni menjadi salah satu top produk yang laku larisssss.

Dari segi harga pulak tak ada lah mahal sangat pon, kesemuanya HARGA MAMPU MILIK.

Jommm PM Halimah seperti no di bawah :








No comments