Cara berkesan atasi masalah kulit akibat terdedah cahaya matahari

'Ehhh, kenapa muka kau gelap,kusam betol??'
'Biasalah...aku kan kerja di site!'

Monolog :
**Gulp!Gelap sangat ke muka aku sampai kena tegur macam tu sekali??**

Entry kali ni halimah nak tujukan KHAS untuk kawan-kawan yang berkerja di site. Sekarang ni bukan sahaja lelaki je berkeja di site kan, wanita pon dah ramai suka kerja di site cth site engineer, site supervisor atau quality serveyor.

Kerja di site ni memang akan banyak melakukan aktiviti yang akan terdedah pada sinaran cahaya matahari. Tanpa penjagaan wajah yg rapi dari dalaman dan luaran pasti kulit muka akan kelihatan kusam, kering dan nampak muka lebih berusia.

Basically, untuk golongan ini halimah suka suggestkan 2 produk yang penting ini iaitu,

Vitamin C - Bagus untuk pembentukkan kolagen bagi mendapatkan kulit yang lebihhh licin dan cantik. 

ESP ( Energyzing Soy Protein ) - Bagus diamalkan setiap hari untuk memperbaiki sel kulit yang dah rosak dan mati akibat terlalu banyak aktiviti di bawah sinaran cahaya matahari.

Ha, satu lagi sebelum terlupa, halimah suka jugak kalau customer boleh add on dengan pengambilan B complex,ianya bagus untuk mengurangkan stress dan tekanan .Kadang-kadang kita lupa kulit pon nak kena relax tak boleh berdepan dengan tekanan yang tinggi, bila selalu tertekan dan stress tu yang jerawat suka tumbuh.Sehari satu ketul jerawat, mcm tak de beri kesan sangat tapi bila dibiar lama-kelamaan akan menjadi lebih teruk.

Untuk bahagian luaran pulak, halimah boleh suggestkan Set Enfuselle yang semestinya produk daripada bahan semulajadi dan tiada bahan kimia. Ramai dah yang guna produk skincare enfuselle ni, masing-masing sukakan produk ni sebab sesuai dengan kulit mereka dan memberi kesan yang possitif, bukan senang tau nak dapat produk yang sesuai dengan kulit muka kita.Betol tak??

Secara asas, cubalah pencuci muka Enfuselle, toner, moisturizer dan eye treatment.Kualiti untuk produk ni setanding jenama terkemuka tau.

Apa lagi kawan-kawan??

Jom dapatkan kulit sihat dan cantik!

Tips lain jangan lupaa untuk pengambilan airmasak 2-3 liter sehari, kawal pemakanan dan kawal  stress anda. 

''Bila kulit sihat, keyakinan diri lebih tinggi''


No comments