KUSANGKA KAN 3SERIES...RUPANYAAAAA...

Haii..Salam semua..

Halimah nak cerita something yang halimah pernah terfikir sebelum ni tapi unexpected perkara ini terjadi
 (11/12/14)..hihi! wahh gempak jer cerita aku kan kali ini..Baik, setelah selesai beberapa urusan tadi, halimah singgah sekejap di branch shaklee untuk ambil beberapa customer order..meriah hari ni order dari kawan-kawan..ni semua gara-gara penangan set cantik sepanjang bulan disember ni..walau apapon, bersyukur alhamdulillah..ni semua rezeki dariNya..tanpa izinNya hati manusia tak tergerak datang kepada aku..cuma, setiap kali halimah berurusan, di akhir jual beli akan halimah mintak kawan-kawan atau sahabat baru untuk doakan halimah berjaya di dunia & akhirat..

Baik apa yang berlaku di branch tadi?

Masa halimah masuk ke branch adalah beberapa orang sedang berurusan dengan kaunter..macam biasa, halimah ambil borang terus ke meja dan tulis apa yang halimah nak beli pada borang tu..tak lama selepas tu..adalah seorang perempuan cina ni masuk ke branch..mata sekilas pandang dan hati ni terdetik cantinya amoi ni..cantik,kulit bersih,dan bergaya..3 benda yang halimah boleh cakap tentang beliau..maaf, lupa sebenarnya nak tanya nama ..hihi! daripada wajahnya halimah agak je umurnya dalam 30 an..

Ok teruskan lagi menghadap borang tu..waktu tu kepala jem dan sebenarnya aku sedang berhati-hati, sampai beberapa kali baca telegram dari somebody..risau sebab takut berlaku lagi kejadian yang lepas..hihi!tau suami jauh halimah..tapi janglah engkau selalu berkhayal..memakan diri..ehh tak menguntungkan diri sebab berjaya jual 7 botol vitamin C dalam masa 2 hari jer..cayalah..makanya semangat kuh makin berkobar-kobar untuk jual 100 botol bulan ni..100 botol??kau biar betol halimah..baru 7, ada balance 93 botol lagi ni..takpe, aku yakin dengan diri aku..monolog saje..hihi!

Ok, masa tengah sibuk nahh dengan hp dan borang, aku terkejut amoi tadi duduk sebelah aku dan she said 'hii!'..dan aku pon said 'haiii'..soalan aku 'you banyak ke org order??', ntah kenapa soalan aku macam org kepoh..dah lah tak kenal tapi sibuk nak tau hal org...tapi nasib amoi tu sporting..'manyakkk, ada 7 set vitamin C'.

_______________________________________________________________________________

ok aku cut terus ape yang berlaku.. bagi pendek sikit cerita..kang cerita berjela korang pening baca dan bosan..hehe!

Masa aku dok bercerita dengan amoi tu, aku terkejut sebenarnya umurnya ialah 53 tahun..wow! tekaan aku salah dah..aku ingat umurnya 30 an..Allah, dah berusia rupanya, dah ada 4 cucu..aku lupa nak snap gambar selfie sebab bateri aku kong waktu tu..aku sempat tanya apa rahsianya??

ini cerita amoi tu..

'You terkejut ea dengan umur I??bukan u je tau..ramai lagi..i takde rahsia lain i cuma makan supplement je..luaran dan dalaman i buat..i tak de macam artis-artis (aku tau die mesti refer artis melayu ) sikalang..manyakk pakai yang tak sihat..itu berniaga cucuk-cucuk orang cina tapi orang melayu jugak pergi..I pon takut mau pergi..I lagi suka bahan semulajadi..save ma..gerenti punya..sebab I dah 8 tahun pakai shaklee ni..bukan I jer..keluarga I sekali..U tau tak keluarga I besar tau..I amek 7 set ni semua untuk keluarga I, amoiiii you cantik (tq!hehe) janganlah buang duit pergi cucuk ke itu pakai yang bukan-bukan..amalkan saje ini semua sulah lengkap..cuma mau tambah duit saje..bla..bla..blaa.kesan lama..bala bla..boleh buat bisnes..bla bla....'

habis aku..aku kena 'sekolah' hari ini secara FREE .aku tgk jam hampir 10 minit aku kena bebel dgn aunty ni..maaf bukan amoi ok..hahah!

kesimpulannya , betol! aku terfikir kadang ada jugak betolnya apa yang aunty tu cakap..untuk kesan yang lama kena sabar..kalau nak kesan yang cepat kena gelojoh dan rakus..habis ribuan ringgit..tapi itu hak individu cuma aku boleh share pengalaman valuable aku bila ditemukan org-org macam ni..manjadikan aku sentiasa beringat..jgn gelojoh untuk sesuatu perkara..tapi itu hak individu masing-masing..kannn???patotlah mereka orang cina ni kulit cantik dan muda sentiasa..satu lagi semangat jugak dalam bisnes..otak bisnes!

ok lah..tu je aku nak cerita,,dah malam ni..bye korang!


1 comment

  1. dah 8 tahun...?? lamaaa tu.. akak baru je nak masuk 4 tahun. x cukup lama lagi tu.. tetiba rasa nak borong je stock vitamin c ni banyak2... hihi...

    ReplyDelete