NAMPAK JER KECIL, TAPI ADA 4 KOMBINASI HEBAT

Harum sungguh bunga kemboja,
Bunga karangan cantik tersemat,
Janganlah membaca kulit sahaja,
Telitilah kandungan sehingga tamat.

Harini terasa nak berpantun dulu sebelum memulakan entry baru kali ni..hihi!

Hai semua!Selamat Bercuti sempena 25 Disember 2014,kalau orang bukan islam mesti tengah sibuk menyambut Hari Christmas, kita orang islam ni ambil lah kesempatan yang ada dengan berkumpul bersama family..buatlah aktiviti yang menarik dan berfaedah..macam halimah, pagi-pagi dah masuk 'ofis' sebab nak hadiahkan sesuatu pada orang-orang yang ada masalah gastrik, loya, muntah-muntah dan ada masalah penghadaman.

Halimah ada 'ofis'??ok next entry halimah cerita yer..

Korang..tau tak apa 4 kombinasi hebat yang halimah nak cakap ni??

4 kombinasi hebat sebenarnya ada dalam produk shaklee iaitu PEPERMINT GINGER PLUS,boleh scroll down sikit untuk kenal macam mana bentuknya?? berapa tablet??harganya??ehh awal pulak cerita harga, biasanya hujung-hujung cerita harga..

ehh,memang betol lah entry kali ni lain sikit!hehe..


haaa...hensem tak botol  PEPERMINT GINGER PLUS?? 
korang dah terang-terang tulis kat gambar tu yang produk ni mempunyai 90 tablet..sapa tanya halimah babap korang!haha,gurau jer..RM45/sebotol

APA 4 KOMBINASI HEBAT TU?

Dalam PEPERMINT GINGER PLUS terdapat PUDINA,..sebelum tu nak tanya..tau daun pudina tak??hehe! untuk yang tak tau ni halimah bagi tunjuk gambar, kalau korang pi pasar ternampak daun pudina..cium,,rasa fresh sgt kan??macam bau chewing gum pon ada..



**halimah teringat pulak masa halimah buat air detoks, letak daun pudina..alhamdulillah buang air lawas..kalau letak halia lagi ummphhh kan???

baik, apa fungsi pudina ini??

1. Ia membantu melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang.
2. Ia  Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit.
3. Ia juga melegakan kesan2 sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kimoterapi. 
4. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia mampu menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus


                  Dalam PEPERMINT GINGER PLUS terdapat HALIA,apa fungsi halia ini??

halia kenal tak??halia tau bukan lengkuas..hehe ;)



Untuk pengetahuan korang semua, dalam  masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih dari 2000 tahun. Kita pon dah sedia maklum yang halia ni mampu melegakan sakit perut, kembung perut..tetiba teringat iklan ENO HALIA..haha!

fungsi halia itu sendiri:

1.Halia berfungsi merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan.
2. Melegakan ketidakselesaan perut dan usus, period, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang). 

Untuk ibu-ibu mengandung ni halimah nak pesan sesuatu, baca sekejap:

''Kebanyakan ibu hamil tidak akan terlepas daripada simptom-simptom mabuk dan alahan pada trimester pertama. Masalah loya dan pening kepala dalam tempoh ini biasanya disebabkan oleh angin. Sebab itu ibu dinasihatkan untuk kerapkan makan, tetapi dalam kuantiti sedikit untuk memastikan perut sentiasa terisi.Halia begitu sinonim dengan masalah angin dalam badan. Untuk Ibu dalam pantang contohnya digalakkan menambah halia dalam masakan untuk elakkan badan dimasuki angin. Halia juga antara bahan yang terdapat dalam Peppermint Ginger Plus Shaklee.
Jadi, kalau  ada masalah angin tak kisahlah sebab mengandung ke, masalah penghadaman ke, senak perut.. cubalah Shaklee Peppermint Ginger Plus. Tak perlu susah-susah  nak tumbuk halia, buat je teh halia dan sebagainya. Ibu-ibu boleh hancurkan 3-5 biji Peppermint Ginger Plus dalam air dan minum...senang bukan daripada tarik batu lesung malam-malam buta sampai ganggu jiran tetangga..hihi! dah mudah..mudah lagi..Allahai, istimewa sangat untuk ibu mengandung..ni lah hadiah di atas keperihatinan halimah pada kaum ibu-ibu ni..suka takk???''

Laporan penyelidikan awal merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat / mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan / pengembaraan

Yang musafir pon boleh...

**halimah teringat pulak masa join trip 5S ke kuantan, kawan-kawan halimah semua kena sebu perut..angin macam segan-segan nak keluar, sampai menonggeng nak keluarkan angin...sebu perut boleh hilang mood tau..So, lepas ni halimah kena prepare pepermint ginger plus kalau pergi mana-mana, kot2 halimah boleh membantu..dapat pahala tolong orang..insyallah 

!





Dalam PEPERMINT GINGER PLUS terdapat POKOK ADAS,apa fungsi pokok adas ini??

Untuk pengetahuan korang, Orang2 Eropah ni akan  mengambil biji Adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut, melegakan sakit perut, melegakan gejala flu juga dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus . Jadi biji adas ni pon ada dalam PEPERMINT GINGER PLUS,Jadi tak perlu susah-susah nak cari biji adas..kalau halimah memang tak boleh nak makan bahan original ni...pepermint ni pon original, tapi dak dibentukkan dalam bentuk tablet..jadi kalau dalam bentuk tablet senang sikit nak telan tanpa banyak soal..betol tak???

         Dalam PEPERMINT GINGER PLUS terdapat CEKUR MANIS,apa fungsi cekur manis                                                                                            ini??

Kalau korang nak tahu, CEKUR MANIS (anise ) digunakan oleh orang2 Mesir purba. Ia adalah untuk melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Ia juga merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan , menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa ; melegakan haba dimusim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.

Ha...halimah dah cerita habis-habis tentang 4 kombinasi hebat ni..tak de dah nak selindung-selindung hihi..Ada ilmu halimah memang suka share...jadi orang tak delah cakap halimah ni main jual jer...Actually halimah study dulu produk-produk ini,pastu halimah test pada diri halimah dan baru jual ke orang..halimah minta maaf kalau masa consult ada terkurang atau terlebih, sebab halimah ni manusia biasa, ada kadang halimah tak cerita habis-habis tentang produk pada you all.Tapi....dengan wujudnya blog ni halimah dapat cerita semuanya disini, harap korang semua sama-sama dapatkan info disini...jadi halimah tak dalah rasa bersalah sangat..insyallah halimah akan bagi yang terbaik untuk semua..hihi!

Berminat nak jadikan PEPERMINT GINGER PLUS sebagai koleksi supplement harian anda??

hubungi saya:

HALIMAH HASHIM
0127307312
ID : 1066229









No comments