PILIHAN ANDA UTK KULIT : VITAMIN ATAU SPF???

Alhamdulillah, hari ini daripada pagi sampai ke malam dapat terima berita yang baik-baik je.Rasa best sgt kalau hari-hari benda yang baik berlaku. Rasa macam nak tidur nanti pon nak senyummmm jer..hihi!
Benda baik pon syukur, benda buruk berlaku pon kita kena bersyukur. Ok tak nak cerita panjang-panjang sgt kali ni sebab nak marathon 2 entry malam ni.

Tiap-tiap hari halimah nak update blog, sebab halimah rasa sayang sgt dengan bisnes shaklee. Sayang sebab banyak ilmu nak share dengan korang semua. Bak kata kak cery, kalau kita sayangkan bisnes kita ni kita kena sayang macam kita sayang suami kita. Cth, kita sayang suami kena jaga & makan minum dia, gosok baju kerjanya, buatkan air untuknya, urut, belai, cakap yang menyenangkan hatinya...insyallah semuanya akan jadi yang baik-baik..Macam bisnes, kita sayangkan bisnes, kita buat sehabis baik..walau bagus mana pon kita bab teknikal, dengan Allah , kita tak perlu nak menyombong..Kita perlu sentiasa meminta denganNya..amalan rohani dan jasmani kena sama-sama seiring. Sayangkan bisnes kena usaha, yakin , tawakal dan buat apa yang telah di ajar. 

'IM SHARING NOT SELLING' gitewww!

Eh, aku ni macam dah banyak sgt mengomel, tulah bila idea datang mencurah-curah ke ladang gandum,

Baik, saya percaya semua dekat sini dah tau ape itu SPF, sebab biasanya kita boleh  jumpa SPF ni pada krim kecantikkan, krim lotion dan sebagainya.. Tapi ape fungsi SPF ni sebenarnya??secara amnya, SPF dikenali untuk melindungi kulit dari sinaran ultraviolet?? sejauh mana kemampuan SPF melindungi kulit??pernah kaji tak??

Ok, dulu halimah pon terjebak jugak..orang kata 'ambil lah SPF yang paling tinggi'...kulit takkan gelap, kulit kita dilindungi.. Yang pernah halimah jumpa produk tu ada  sampai SPF 50. korang kat sini.ada yang pernah jumpa lebih dari itu tak??? tapi yang halimah pelik waktu tu, kulit halimah masih sunburn dan masih berbelang walaupun menggunakan produk dgn SPF tinggi..kenapa yer??tak cukup tinggi ke SPF yang digunakan?

Gali punya gali, baru halimah tau yang SPF 50 ke, 40 ke 20 ke itu cuma suatu angka sahaja. Kebarangkalian kulit nak jadi sunburn memang tinggi sebab cuaca kita tak menentu, kadang panas..kadang panas terik, kadang sejuk..jadi SPF ni cuma angka yang nak menunjukkan seberapa kuat sunscreen yang kita pakai,kononya..alahai tertipu gue, tapi I salute sebab GREAT MARKETING!hehe... Patot pon kulit aku tak sekata dan mudah berbelang..SPF punya kijer rupanya..hehe!

Better late than never, selepas itu, halimah stop utk taksub dengan memilih produk yang ada  SPF tinggi shj, kononya..teori I dah salah.hehe! So sekarang ini halimah masih memakai  pakai produk penjagaan kulit sebab itu penjagaan untuk luaran...orang kata sekadar ada lah itu pon sebab PENAMPILAN MELAMBANGKAN KEPERIBADIAN KITA...haaaa gitew! tak nak kalau kau aku punya statement ;)

Apa yang halimah faham pulak tentang UV ialah Ultraviolet (UV) dalam sinaran matahari menghasilkan radikal bebas yang dapat menyebabkan penuaan kulit. VITAMIN C dan VITAMIN E sebagai benteng pertahanan untuk melawan radikal bebas dari sinaran matahari.

haa...VITAMIN C tu..sedang promosi tu bulan ni..tapi kenapa orang ramai suka VITAMIN C SUSTAIN RELEASED 500 mg dr produk shaklee ni??

pernah terjadi sampai stock licccciiiinn...out of stock!gelabah semua SID nak supply pada customer..

jom kita tgk apa yang best sgt vitamin C shaklee dengan vitamin C lain..

~ fakta~
 ~close up vitamin pujaan ramai~

1) Vitamin C shaklee sustain released berupaya memberi perlindungan berkekalan jam demi jam dengan menggunakan sistem pelepasan. Teknologi penghasilan vitamin C shaklee adalah sustained released. Kenapa perlu teknologi sustain released? sebab vitamin C mudah musnah dan larut air dan tidak disimpan lama dalam badan. Sustain released adalah teknologi yang membantu vitamin C untuk kekal lama dalam badan dimana hanya 100mg vitamin C dilepaskan kedalam badan setiap jam.

2) kandungan vitamin C yang tinggi

3) Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, tulang , otot dan salur darah.

4) Sistem pelepasan berkekalan dalam menyalurkan vitamin C yang menyamai kandungan 7 biji oren untuk setiap 5 jam

macam mana pulak kita nak tahu yang kita ni sudah cukup vitamin C, atau kurang vitamin C??apa tanda-tandanya??

untuk tanda- tanda orang yang kekurangan vitamin C , korang boleh lihat ini :



1) Mudah tertekan
2) Kulit kering dan bersisik
3) Tapak kaki keras dan kasar
4) Luka yang lambat baik
5) mudah selesema dan bersin
6) wajah nampak tua berbanding umur
7) mudah dapat ulser
8) dan mudah demam.
9) penyakit skuvi

TAHAN BERAPA LAMA VITAMIN C??

- so far, alhamdulillah penggunaan sehingga 6 bulan, ada 180 biji.wow!super jimattt~

Ok korang dah oleh check sama ada kurang atau terlebih vitamin C...kalau yang mana yang kerap demam dan selesema, mari tampil ke hadapan untuk dapatkan supplement yang dicadangkan.. 

next entry cerita vitamin E pulak yer..ngantok bangat seyhh!

segala info directly Puan Halimah Hashim ( 0127307312)

No comments